fredag 22 april 2011

Massage

Hemkommen från en timmes massage. Mycket avslappnande! Progynonet har börjat göra sig påmind så det får bli att skämma bort sig nu! Progynonet ger mig huvudvärk och dåligt humör. Jag försökte byta medicin vid detta frysförsök, då jag tidigare mått dåligt av progynonet. Jag föreslog pergotime för kliniken i.o.m att jag vet att Linné kliniken i Uppsala använder pergotime vid frysförsök. Men på vår klinik hade de ej hört talas om pergotime i samband med frysförsök. Så olika de gör på klinikerna!

Va härligt det är med ledighet. Idag kommer min bästa syster (har bara en syster men hon är bäst) och hennes familj. Ska bli mysigt att leka och gosa med mina syskonbarn. Glad påsk!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken historia!!!!! Ledsam som attan men jag förstår din ilska och frustration till 100%.... Vi har inte Varit inne i IVF-svängen lika länge som ni men lär nog bli här ett tag då vårt första försök precis som ert inte räknades då inget av äggen blev befruktade... Killens spermier är för lite rörliga vilket kan spela in. Vi hoppas nu hinna med ett försök innan midsommar sen blir det att börja med privata efter sommaren då vi här i Norrland bara har ett försök.

    Jag ska absolut följa er resa och ser fram emot att lära känna dig lite mer på bloggen:)

    kram!

    SvaraRadera
  2. Hej fröken solstråle!

    Kul att du hittat hit!

    Det är ju inte klokt hur det kan vara så olika i landstingen. Ett försök är ju ingenting egentligen (om man ser på vår historia)! Många lyckas ju på första försöket men många gör ju det inte! Jag hoppas det blir ändring i framtiden. Barnlängtan gör ju ett toppen jobb för att påverka! Hoppas ni lyckas nästa gång! För oss behövde de öka på dosen samt icsi. Antar att ni kör icsi om spermierna är lite vajsing! Min sambos spemier är bra men de valde icsi då inga ägg hade blivit befruktade första gången.

    Kram

    SvaraRadera