onsdag 5 oktober 2011

Vila?

Kliniken ringde imorse och meddelade att de ville odla vidare embryona till imorgon. Det var självaste läkaren som ringde och det var min sambo som tog samtalet. Så det är några som har befruktats i alla fall. Imorgon vet vi mer.

Så jag har varit hemma i dag också. Känns skönt att ta det lugnt då jag fortfarande känner mig öm och konstig i magen. Har som sagt tidigare inte haft besvär av äggplocket i flera dagar. Barnmorskan föreslog att jag kanske skulle vara sjukskriven en vecka till efter insättningen för att optimera chanserna (vilket man förstås inte vet om man gör). Men ändå! Hur gör ni andra? Jag har alltid försökt arbeta tidigare, men nu kan ju detta vara vårt sista färskförsök så det kan ju vara värt lite extra vila!

Jag har suttit och sammanställt våra behandlingar i bloggen idag. Och kom fram till att det är 9 embryon totalt (inte 10 som jag skrev tidigare). Har mycket uppskrivet om behandlingarna men jag glömmer också mycket från gång till gång!

2 kommentarer:

  1. Vi kommer göra vårt allra sista försök snart. Vi har en liten kvar i frysen, så det blir FET. Jag kommer att bli sjukskriven efteråt. Det finns liksom inget annat kvar att pröva nu.... Vi får plus, men sen blir det ett missfall.... Om igen, om igen... Suck. Så vi hoppas det ska hjälpa att jag får ta det lugnt. KLOKT av dig att också tänka så!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Usch, vad orättvist det är!
    Jag önskar dig all lycka nästa gång.
    kram

    SvaraRadera