fredag 7 oktober 2011

Insättning!

Igår satte vi in embryo nr 10 och 11. 2 fina åttacelliga embryon. 5 st gick till frysen. Så nu har vi 6 st i frysen. Nu är det bara den jobbiga väntan fram till testdagen. Jag har också blivit sjukskriven en vecka till. Har fortsatt haft ont i magen idag och jag ringde kliniken och de sjukskrev mig. Jag känner att det behövs för då slipper jag all ångest som kommer med jobbet. Jag har fått mer och mer ångest på jobbet. Jag tycker inte jag kan något eller presterar bra längre så det känns skönt att vila från den ångesten. Jag har tidigare inte varit helt sjukskriven efter insättningarna så det känns bra att göra något annorlunda! Läkaren tyckte jag skulle ta det mycket lugnt i veckan så äggstockarna får vila. Jag får ta och plöja en del böcker!

Läkaren hade också en plan om det inte går vägen denna gång heller(såklart ville han tro på att det gör det, men som han sa så har vi ju gjort samma procedur ett antal gånger tidigare utan att lyckas).
Planen isåfall är att tina upp alla fem och odla dem vidare till blastocyster för att se vilken/vilka som klarar sig och sätta tillbaka dem i en naturlig cykel. Man kan då också återfrysa de som klarar sig och som man inte sätter tillbaka.
Detta beror på (som jag tidigare skrivit i ett inlägg)att det diskuteras om att vissa kvinnor inte tål hormonbehandlingarna eller rättare sagt att slemhinnan inte blir bra av hormonerna. Min slemhinna har alltid sett fin ut på ultraljud men det är ju andra parametrar som man inte kan veta.
Som sagt det är en hypotes och nu hoppas vi på att vi lyckas denna gång!

8 kommentarer:

  1. Du har mina tummar! Inte så dumt att vara sjukskriven och bara få rå om sig själv. Passa på och njut :) Hoppas bara att det magonda försvinner.
    Jag tycker den där hypotesen om att vissa kvinnor kanske inte tål hormoner låter mycket intressant. Det låter ju inte helt orimligt. Jag menar, man blir ju ganska så påverkad av allt man trycker in och stoppar i sig och som du säger så är det mycket som ska stämma.
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  2. Grattis och mina tummar har du!

    Skönt att ni har en plan B och att läkarna vill prova nytt.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Du har mina tummar och tår också. Nu lutar vi oss tillbaka med vetskapen om att vi har en back-up. Så kan 10 och 11 stanna och bli små!

    kram

    SvaraRadera
  4. Håller tummar och tår för att det går vägen! :) Kram

    SvaraRadera
  5. Tack alla för ert stöd. Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt med ruvande! Jag håller tummarna stenhårt för att både du och jag är gravida på bloggträffen!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Åh, jag hoppas att det lyckas!! Håller tummarna för er!

    KRAM!

    SvaraRadera
  8. Tack för era tummar!
    Sara, det vore en dröm!
    Kram

    SvaraRadera