tisdag 14 juni 2011

Läkarbesök

Tiden springer iväg. Jag har precis bytt jobb och det har varit mycket att avsluta på mitt gamla jobb. Helgerna har gått till avkoppling som segling och vandring. Jag försöker aktivera mig fysiskt en hel del för att må så bra som möjligt. Njuta av sommaren!

Nästan 2 veckor sedan läkarbesöket. Jag bokade in en tid för att diskutera pergotimebehandling under sommaren. Hoppet är det sista som överger en! Samtalet började med hur/om vi ska göra fler försök. Vi hade ett bra samtal och läkaren ville inte pressa oss till att göra fler försök, men han kunde inte heller säga att det var medicinskt motiverat att vi inte skulle göra fler. Det finns inget som säger att vi inte skulle kunna få biologiska barn, men uppenbarligen är det något som är fel i.o.m att vi inte lyckats på alla dessa försök. Felet står skrivet i stjärnorna! Läkaren spekulerade om "fel". Han pratade om ämnen från ägget, ämnen i livmodern, slemhinnans uppbyggnad och såklart embryonen. Ja, som sagt så ser allt mycket bra ut. Det blev förresten ingen pergotime. Läkaren sa att har man provat tre gånger med pergotime så brukar det inte fungera. Vi har nog provat sex gånger. Inget pergotime i sommar utan det blir att åter ta en paus. Vi bestämde oss för att ta nya tag i september och då genomgå en hel behandling. Vi har ett embryo i frysen men oddsen för att den ska klara upptiningen är ju inte så stor i.o.m att de andra två klarade upptiningen. Efter tjejmilen i september får det bli ett nytt försök. Läkaren ville prata med sina kollegor och ta fram ett guldprotokoll till oss! Det låter ju lovande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar