tisdag 7 juni 2011

Blog award och psykbryt!

Tack så mycket Elle och Charlotte för er award. Så gulligt av er! Och tack L, för din fina kommentar. Stort Grattis till dig L, som var med om något otroligt i dag! Helt fantastiskt!
Jag skickar vidare mina awards till er alla därute som kämpar år ut och år in!


Det har nu gått ett tag sedan vi testade minus. Mensen har såklart kommit och gått!! Förra lördagen var det bröllop för en nära vän. Jag skulle hålla tal och det gick bra. Festen blev riktigt lyckad och jag hade roligt! På söndagen kom det första "psykbrytet" på väg hem. Jag återhämtade mig. Måndagen och tisdagen fungerade hyfsat. Gick till jobbet och gjorde vad jag skulle! På onsdagen bar det åter i väg till Malmö för läkarbesök. Ett läkarbesök för att diskutera eventuell pergotime behandling under sommaren samt framtida försök. Efter besöket på väg hem kom det andra "psykbrytet". Jag blev så arg, ledsen och förtvivlad. Känslan efteråt var märklig. Jag blev helt urladdad i huvudet. Efteråt kom en extrem trötthet. Jag gick och vilade när jag kom hem. Somnade och drömde en massa konstiga saker under ca fyrtio minuter. Kroppen var helt slapp. På torsdagen skulle jag ut och springa. Orkade bara springa 2 km. Benen orkade inte. Kroppen var helt utmattad. Resten av dagen och även fredagen var jag helt slut och riktigt irriterad och förbannad. Som tur var hade jag tagit ledigt på fredagen. Synd för min sambo som fick vara måltavla! Nu efter några dagars ledighet har jag vilat ut och mår efter omständigheterna bra. Jag har ju bestämt mig, att det inte får påverka mitt liv så mycket igen, så att jag blir sjuk!

Tänkte skriva om vårt läkarbesök i ett kommande inlägg!

2 kommentarer:

  1. Det är absolut jobbigt att må sådär dåligt som man gör ibland när man håller på med IVF. Nu vet jag ju inte exakt hur dåligt du har mått, men ibland är det nog bra att bryta ihop och bara släppa ut alla de tonvis med känslor som man konstant går och bär runt på! Ute på tunn is är man väl om man stannar i psykbrytet för länge. Skönt att läsa att du mår bättre efter lite ledighet!

    Stor kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar!
    Det är ju som vi skrivit innan en berg och dalbana hela tiden. Denna gång bröt jag ihop som innan men kom tillbaka snabbare! Alltid något!
    Kram

    SvaraRadera