torsdag 8 mars 2012

Jag lever.......

Jag har varit borta från bloggen länge. Har inte orkat eller haft lust att skriva något. Föll åter djupt ned i hålet! Jag har denna gång långsamt klättrat mig upp igen. Har en bit kvar men ligger i alla fall inte på botten och sprattlar!!! Vi har inte gjort några fler försök.
Hur mår jag nu? Tja, lika barnlös som tidigare! Den kraftiga ångesten som kom efter förra misslyckandet har försvunnit och det är så skönt! Fy, vad hemskt det är med sådan ångest. Efter misslyckandet kändes det som att jag skulle dö. Jag ville bara dö. Så fruktansvärt förtvivlad var jag.
Framtiden? Vi har nästan gett upp vårt förhållande. Vet fortfarande inte hur vi ska göra. Men någon förändring måste snart ske!

Tack för era fina kommentarer! Förlåt för att jag inte har gett någon respons tidigare!
Kram

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Så härligt att höra ifrån dig! Som jag tänkt på dig och undrat hur du mår :)
    Inte så konstigt att du föll djupt ner i hålet för någonstans går gränsen. Kan tänka mig att det kanke känns som en befrielse nu, att du kan andas trots att ni inte löst allt. När man befinner sig mitt i karusellen så hamnar mycket fokus på själva behandlingen och annat får stå tillbaka och så det är nog vanligt att man tappar fotfästet. Det är nog ingen idé att skynda sig upp heller. Jag hoppas att ni kan hitta tillbaka till varandra om ni tror och känner att det går.

    Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Glad att du lever! Hoppas ni hittar tillbaka till förhållandet och lever vidare, tillsammans. Förhoppningsvis kämpar ni så hårt att den ofrivillig barnlösheten försvinner av sig själv. Och skulle det inte vara så, så hoppas jag har styrkan att använda de som ligger i frysen. Kix

    SvaraRadera
  3. Härligt att du är tillbaka! Vi har saknat dig!

    Trist att höra om ert förhållande, hoppas ni hittar tillbaka till varandra igen.

    kram

    SvaraRadera